Rozkład dnia
CZĘŚĆ I - PORANNA
6:30 - 8:00 Schodzenie się dzieci, zajęcia opiekuńcze, kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne (stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci), praca wyrównawcza o charakterze wyrównawczo-stymulującym.
8:00 - 8:30 Poranne zabawy ruchowe lub poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania (czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience).
8:30 - 9:00 Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9:00 - 9:30 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, mycie zębów, korzystanie z toalety. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
CZĘŚĆ II - GŁÓWNA
9:30 - 10:30 Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
10:30 - 11:00 Przygotowanie do drugiego śniadania (czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience). Drugie śniadanie.
11:00 - 11:45 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Zabawy rytmiczne.
11:45 - 12:00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania do stołu (grupy starsze).
12:00 - 12:30 Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
CZĘŚĆ III - POOBIEDNIA
12:30 - 12:40 Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
12:40 - 14:20 Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. Leżakowanie dzieci 3 letnie. Dzieci starsze - samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych.
14:20 - 14:30 Przygotowanie do podwieczorku (czynności higieniczne i samoobsługowe).
14:30 - 15:00 Podwieczorek-kultura spożywania posiłku.
15:00 - 17:00 Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.